Firma handlowa z własnym magazynem logistycznym, działająca na rynku e-commerce oraz w kanale B2B, sprzedająca na rynku polskim, zagranicznym i globalnym.
Co zastaliśmy:
Brak jasno określonych godzin odcięcia dla składanych zamówień sprzedaży, niegwarantowany czas dostawy towarów do klientów polskich i zagranicznych, późna godzina kolekcji z magazynu centralnego jako warunek brzegowy.
Co wdrożyliśmy:
Przegląd rynku, rewizja kosztów i rozwiązań, zmiana modelu dystrybucyjnego na 2 różne strumienie transportowe, przetarg na usługi transportowe i negocjacje handlowe z dotychczasowymi i nowymi operatorami logistycznymi.
Jakie efekty osiągnęliśmy:
Skrócenie czasu dostawy o 10% na wszystkich rynkach, poprawa terminowości doręczeń przesyłek z 83% na 90% w kanale paletowym i z 93% na 98% w kanale paczkowym, zachowanie neutralności kosztów transportowych nowych rozwiązań w stosunku do rozwiązań wcześniejszych.